Vstop in noviciat
*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
- v vsakem človeškem srcu je na dnu tihi glas Boga, ki kliče
- Bog je tisti, ki kliče: »Niste vi mene izvolili, ampak sem jaz vas izvolil!« (Jn 15,16)
- Bog nas je prvi vzljubil in človek je poklican odgovoriti na Božjo ljubezen
- kakor za vsak duhovni poklic tudi za vstop v karmelski red velja, da mora imeti oseba veselje do konkretnega načina življenja vkarmelu, potrebne sposobnosti za tako življenje ter da skupnost to prepozna in da osebo sprejme
- poklic po vstopu v karmel dozoreva pod vodstvom predstojnice ali sestre, ki je zadolžena za vzgojo
- dekle, ki čuti poklic, lahko preživi nekaj časa v karmelu, izven klavzure, in se udeležuje skupnih molitev ter se tako od blizu sreča z našim načinom življenja »meniško življenje je namreč stvar izkušnje« in v karmelu to pomeni na živ način posredovati bogato dediščino izročila; Sveti Duh pa – resnica, ki uči in vodi in je veliki pedagog Cerkve – deluje na skrivnem v srcu
Kandidatura
- vzgoja redovnic, ki vstopijo v samostan, je postopna, vendar se kandidatka začne takoj od začetka vključevati v celoten ritem življenja, ker imajo klavzurne skupnosti družinski značaj (v času, ki ga preživlja znotraj klavzure)
- kandidatura traja eno leto, nekaj časa časa jo kandidatka preživi znotraj klavzure
Koraki na poti redovnega življenja
a) postulatura (po 1 letu kandidature) traja eno leto in je namenjena postopnemu prehodu iz življenja v svetu v življenje v klavzurnem samostanu
b) noviciat se začne s sprejemom redovne obleke; namen noviciata (2 leti, do prvih zaobljub) je, da si novinka privzame duha hoje za Kristusom v
obliki, ki je lastna karmelu, in da spozna ter izkusi njene zahteve; hkrati pa daje skupnosti priložnost, da preveri namene in sposobnosti osebe
c) če je v noviciatu mogoče ugotoviti razvoj in napredek v smeri proti drži predanosti, se po izteku noviciata dovoli pristopiti k prvim
svetim zaobljubam za tri leta (in nato še za 2 leti); v tem času se nadaljuje vsestransko vraščanje v karmeličanski način življenja po
treh evangeljskih svetih; sv. Terezija govori o »najodločnejši odločnosti«, ki pa morda danes potrebuje več časa za utrditev kakor
nekoč; v okolju, kjer živimo, namreč sploh ni več sámo po sebi umevno, da se v kateri koli obliki življenja vežemo »za vedno«
d) slovesne večne zaobljube, ki jih sestra izreče in napisane položi v roke priorice, so hkrati izpolnitev in začetek;
formacija do večnih zaobljub traja praviloma skupno devet let